سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خیرى را که آتش دوزخ در پى بود خیر نتوان به حساب آورد ، و شرّى را که پس آن بهشت بود ، شرّ نتوان وصف کرد . هر نعمتى جز بهشت خوارست ، و هر بلایى جز آتش دوزخ عافیت به شمار . [نهج البلاغه]

آسمان تو ببار اما به زمین بگو حتی یک بار هم نلرزد

ارسال‌کننده : رضا شاعری در : 91/3/12 10:44 صبح

آسمان گریه نکن، می  ‏دانم دلت پر است از این همه غصه...! اما فقط گریه نکن. وقتی اشک‏ هایت ساعتی جاری می‏ شود شهرمان را آب می ‏برد! آنوقت است که همه‏ مان در ترافیک جاده‏ های شهر منتظر می‏ مانیم تا چشمانت خشک شود و راه باز شود! دیگر حتی تاکسی دربستی هم پیدا نمی ‏شود! راننده ‏‏ها به سرعت می‏ گذرند و آب چاله ‏های خیابان ‏ها را نصیب‏ مان می‏ کنند. ناودان خانه‏ ها هم تاب اشک‏ های تو را ندارند و اشک‏ هایت را با کلی لجن بر سرمان می ‏ریزند.

از آخرین باری که باریدی، خیلی‏ ها دیر به مقصدشان رسیدند. آخر دلشان به قطاری خوش بود که ایشان را از آن ترافیک وحشتناک ‏تر شده‏ ی شهر فراری خواهد داد ولی انگار قطار هم غرق در غصه ‏هایت شده بود.

دعوای دو گروه به خاطر اشک‏ هایت دیدنی بود؛ انگار منتظر بودند تا خوب که گریه کردی، به جان هم بیفتند. تیترهای صفحه اول روزنامه ‏هایشان هم دیدن داشت. یکی اشک‏ هایت را نشان از خوشحالیت می ‏نگاشت و از همکارانش تقدیر می ‏کرد که چه و چه!

آن طرف هم از سوء مدیریت طرف مقابل گله می ‏کرد و به تازگی نیز حرف و حدیث شکایتی مبنی بر حیف و میل کردن بیت ‏المال هم به گوش می ‏رسد!

نمی‏ دانم از خسارت‏ هایی که به بار آوردی خبر داری؟ یکی می‏ گوید بیش از صد میلیارد تومان آن یکی حدود سی میلیارد را تخمین زده، راستش را بگو جاهای دیگر را چه کار کردی؟ این خسارت‏ ها فقط برای یکی دو ایستگاه تازه تأسیس مترو بوده که اصلاً به فکرشان هم نمی‏ رسید تو به آنجا راه پیدا کنی.

مدیریت بحران به نحو احسن کار خود را انجام داد و با تلاش خود از پس این برآمد. البته این را از آن 6 نفر جانباخته تخریب مسجد حضرت رقیه (س) هم‏ محلی ‏هایم باید پرسید؛ البته تقدیر و تشکر برخی از این مدیریت نیز بسیار پسندیده است! راستی یادت هست پارسال خانه خودمان هم چگونه تخریب شد!؟ می ‏دانم تو در آن بی ‏تقصیر بودی ولی ایکاش تقصیر تو بود، حداقلش این بود که ما مقصر را پیدا می ‏کردیم!!!

آن یکی می‏ گفت خدا را شکر که آب رودخانه به مترو سر ریز شد و ایستگاه مترو نقش پدافند غیرعامل را به خوبی ایفا کرد اما پدافندی که راه خروج آب برایش معین نشده بود به چه کار آید؟

ای آسمان، خیلی‏ ها با اشک‏هایت همچون قایقرانانی قهرمان، عکس‏ یادگاری گرفتند؛ شاید در سال‏های بعد همین عکس ‏ها را به افتخار تو در ابعاد بزرگ چاپ کنند و با افتخار پخش کنند؛ کسی چه می‎‏ داند!

آسمان، تو هرچه می ‏خواهی گریه کن و اشک بریز؛ تشدید ترافیک ‏های بعد از بارشت را تحمل می‏ کنیم، پر شدن تونل‏ متروهایمان و سردرگم شدن هزاران مسافر را تحمل می‏ کنیم، دعواهای مسئولان‏ مان را تحمل می ‏کنیم و ... ولی به زمین بگو حتی یکبار هم نلرزد که اگر بلرزد...





 

نوشته دوست وبرادر عزیزن حاج عباس جبلی  http://jebelli133.mihanblog.com/




کلمات کلیدی :

قالب وبلاگ | قالب
گالری عکس
دریافت همین آهنگ

قالب وبلاگ