سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا خویشاوندی که از بیگانه دورتر است، و بسا بیگانه ای که از خویشاوند، نزدیک تر است . [امام علی علیه السلام]

همیشه مثل امام علی(ع) بودن سخت بوده

ارسال‌کننده : رضا شاعری در : 95/4/9 11:34 صبح

باذن الله...

اول:

سال چندم هجری است را نمی دانم. این را که ماجرا از کجا اتفاق افتاد را هم نمی دانم. فقط می دانم که سپاه معاویه ریخته توی عراق؛ یکی از شهرها یا مناطق حکومت امام علی (ع) را گرفته و برای گرفتن غنیمت از اهالی آن منطقه خلخال از پای یک زن، یک زن عادی یا یهودی کشیده اند. این را هم که بعدش چه شد، آیا او را کشتند یا آزار دادند هم نمی دانم. به همین بسنده می کنیم ؛می رویم مسجد کوفه جایی که اما علی(ع) بالای منبر دارد، همین خبر را به مردم می دهد تا آن ها را به جنگ تشویق کند. و می گوید : ‹‹اگر مردی از شنیدن این خبر دق کند و بمیرد شایسته ملامت و سرزنش نیست». 

دوم:

الان که دارم این جملات را می نویسم، برادران عزیزمان در سوریه و عراق مشغول جهاد هستند. هر روز شهیدی در راه دفاع از حرم تقدیم می کنیم. امروز بیستمین روز ماه مبارک است و کم کم ماه خدا می خواهد از من خداحافظی کند و من غافلم، ای کاش آخر ماه مبارک نگویم شب قدری نصیبم شد ولی قدرش ندانستم.

سوم

ماه رمضان فرا می رسد.کار و بار خرجی و احسان و هیئت ها رونق می گیرد، شب قدر است. شب  عروج آسمانی پدر یتیمان عالم؛ پدری که همیشه حضورش ملموس است، اگر بخواهیم و توجه داشته باشیم. اما این روزها که فرزندان شهدای مدافع حرم و همه آن ها که سایه پر مهر پدر از سرشان کم شده را می بینم، به این فکر می کنم که مولا حتمن امشب دست نوازشی به سر این عزیزان می کشد. امشب شب شهادت است اما می تواند در آغوش مولا آرام گرفت. 

 

                      امام علی

چهارم

برادر جوانی داشتم که خودم ندیدمش، اما می گویند قد بلندی داشته و تا وقتی در محله مان بوده چند نفری زیر سایه اش خنک می شدند.

تا وقتی که پای دوشکای عراقی ها جان نداده بود بچه های یتیم محل هم بی خرجی نمی ماندند.

یکی از هم رزمانش میگفت مسوول آموزش نظامی بوده، می گفت این برادر شما، وقتی به بسیجی ها آموزش می داد، گویا تکه کلام هایی داشته، که همه شان یک جوری به #مولا ختم می شدند مثلا هنگام عصبانیت ، وقتی که می خواست چیزی را به کسی تذکر بدهد یا یاد آوری کند، با لحن جدی می گفت : ‹‹آهای بچه شیعه!»

آخر

این نوشته، آخر ندارد. همیشه همین طوری بوده، چون همیشه گیر آوردن یک مرد واقعی سخت بوده، همیشه مثل یک مرد واقعی زندگی کردن سخت بوده، همیشه مثل امام علی(ع) بودن سخت بوده، همیشه همین طور بوده.

یاحق  

@shaeri_1001

#پدرم

#مولا_علی#رضا_شاعری#شهادت#




کلمات کلیدی :

قالب وبلاگ | قالب
گالری عکس
دریافت همین آهنگ

قالب وبلاگ