سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شکیبا پیروزى را از کف ندهد اگر چه روزگارانى بر او بگذرد . [نهج البلاغه]

پاداشی از خداوند

ارسال‌کننده : رضا شاعری در : 90/9/6 12:42 عصر

نبودنش باورنکردنیست، در هر جلسه‏ ای که تشکیل می‏ شد بعید بود که با حضورش محفل ما را گرم نکند،

با کهولت سنی که داشت همیشه سرزنده و بانشاط بود، حتی جراحی‏ های قلب و پادردش سر تعظیم بر اراده و اعتماد بنفسش فرود آورده بودند.

با اکثر کسبه خوش و بش می‏کرد و از احوالاتشان جویا می‏ شد، به نحوی که مسیر 5 دقیقه‏ ای منزل تا مسجد گاهی بیش از نیم‏ساعت به طول می‏انجامید، خیلی‏ ها مشکلاتشان را با او در میان می‏ گذاشتند و او اگر کاری از دستش برنمی‏امد شنونده‏ ای صبور بود و فقط می‏گفت به "خدا توکل کن"

هر وقت از سنگ انداختن‏ های بعضی مردم در امورات جاری مسجد و کانون پیش او گله می‏ کردیم می‏گفت "به حال خودشان رهایشان کنید، اینان از حقارت خود اینگونه سخن می‏ گویند، شما یقینا خوب کار می‏ کنید و فقط به خدا توکل کنید"

در هر محفلی که بود حمایت قاطع و خالصانه خود را از فعالیت‏ های فرهنگی در زبان و عمل ابراز می‏ کرد و نواقص و انتقادات خود را بسیار با روی خوش به ما اعلام می‏ نمود.

از هیچ کسی نشنیدم که او را عصبانی و خشمگین دیده باشد. با کسانی که جنبه داشتند مزاح می‏ نمود و آنها را به خنده وادار می‏ کرد، با کوچک و بزرگ، هریک به شیوه‏ ای ارتباط برقرار می‏ کرد و در یک کلام همه دوستش داشتند.

یاد مسجد حمزه(ع) برای من بعد از حاج آقا امامی، با حاج آقای رحمانی گره خورده، با اینکه حج نرفته بود اما می‏ دانم تمام خصایص یک حاجی واقعی را در عمل و گفتار داشت. همیشه در پایین‏ ترین جای مسجد می‏ نشست و به امورات مالی مسجد رسیدگی می‏ کرد. هرجا به حضورش نیاز بود، آنجا بود، بسیاری از بینوایان و خانواده‏ هایی که مشکل مالی داشتند به واسطه او مشکلشان حل می‏شد.

به راستی او از خدای خویش در این دنیا پاداش گرفته بود و آن محبوبیت میان خلق خدا بود. "ان الذین ءامنوا و عملوا الصالحات سیجعل لهم الرحمن وداً"(آیه 96 سوره مبارکه مریم) هنگامی که با خبر شدیم او از این دار فانی بال گشوده و رفته با کمترین صرف زمانی دوستان و آشنایان از هر صنفی گرد او جمع شدند و برایش از خداوند متعال آمرزش طلبیدند و او را به خاک سپردند، این نشان از محبوبیت او در بین تمام مردم محله داشت.

او به تمام معنا خادم مسجد و بندگان صالح خداوند بود و امید آن داریم تا خداوند با خادمین واقعی خانه خود او را محشور کند.

"کل نفسٍ ذائقه الموت" (آل عمران 185) همه رفتنی ‏اند و آنچه مهم است اینست که او در بهترین روزهای خدا، جمعه، همزمان با شهادت امام جواد علیه السلام به رحمت خدا رفت، روحش شاد و یادش گرامی.

 
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 22 آبان 1390 توسط: عباس جبلی  



کلمات کلیدی :

قالب وبلاگ | قالب
گالری عکس
دریافت همین آهنگ

قالب وبلاگ