سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش دانش کفّاره گناهان بزرگ است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

نحوه ی خاک سپاری در بقیع

ارسال‌کننده : رضا شاعری در : 91/1/18 10:37 صبح

انگاردستشان ظرف داغ است.به سرعت میدوند تا تابوت را به قبرستان بقیع برسانند.من هم بلافاصله بعد از نماز صبح به دنبال تابوت کشها میدوم.همه ساکتند نفسها از پره های بینی بیرون می جهد هیچ ذکری نیست دلم میخواهد بگویم:" بلند بگو لا اله الا الله"

********

دم در قبرستان، زنی جیغ میزند واشک میریزد مردی دشداشه پوش با فریاد " اسکت" میخواهد آرامش کند اما داغ فرزند با این تشرها آرام نمی شود ، زبان اشک تنها زبان مشترک دنیاست

******

بقیع در گرگ ومیش سحر، وهم آور است. در گوشه قبرستان چند لامپ دویست وات بالای قبرهایی که خیلی بی نظم وسر سری دهان باز کرده اند از چوبی آویزانند وتلو تلو میخورند ومحوطه قبررا روشن کرده اند. کاروان نعش کش دوان دوان بالای یکی از قبرها میرود . همه ساکتند و وحشت زده. معلوم نیست صاحب مرده کیست صدا از کسی در نمی آید . گور کن در قبر ایستاد جسد کفن پیچ شده را بدون اینکه بندش را باز کند در قبر میچپاند نه تلقینی نه فاتحه ای.

*******

قبرها شبیه ال انگلیسی کنده شده اند ومرده را به حالت کشویی زیر گودی هل میدهند بعد سنگ لحد را که در حقیقت آجرهای معمولی است کنار مرده میچنند وتا بالا دیوار میکشند.اجرهای لحد را همه دست به دست می آورند با دقت مواظبند تا پایشان روی قبر کسی نرود .

***********

بلافاصله بعد از پایان آجر کشی همه با هم خاک را با سرعت در گودال میریزند با دست وبیل .شبیه خاک بازی مرغها می ماند وتمام شد با صدای والسلام علیکم والرحمه الله همه از کنار قبر تازه پرشده کنار میروند.

*************

قبرهای تازه دهان باز کرده کنار قبر اسماعیل پسر امام صادق آماده خوردن اهالی مدینه اند. اجاره نشینهای پودر شده قبلی به تل خاک تبدیل شده اند . آهک واسید با جسدها کاری میکند که بقیع تا ابد برای اموات جادارد




کلمات کلیدی :

قالب وبلاگ | قالب
گالری عکس
دریافت همین آهنگ

قالب وبلاگ