سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و یکى از یاران خود را فرمود : ] بیش در بند زن و فرزندت مباش که اگر دوستان خدایند ، خدا دوستانش را ضایع ننماید ، و اگر دشمنان خدایند ، ترا غم دشمنان خدا چرا باید ؟ [نهج البلاغه]

الکی الکی سال 85جنگ اسراییل یک ماه طول کشید. این مطلب رو از اون

ارسال‌کننده : رضا شاعری در : 91/6/12 6:21 عصر

اما اول ،برویم سرقصه،ببینیم ماجرا چطوری شروع شد:

همانطور که نمی دانید در سال 1986 وقتی لبنان توسط اسراییلی ها اشغال شده بود،یک فروند هواپیمای جنگنده "اف-4"اسراییل که خلبانش "رون آراد" بود،توسط نیروهای مقاومت ،ساقط شد.

اسراییلی ها 20 سال است ،گیر داده اند که رون آراد زنده است ودست ایران یا حزب الله است ولی طرف مقابل ،ماجرا را تکذیب می کند.حتی چند سال پیش،حزب الله ،چند تکه استخوان به اسراییل فرستاد واعلام کرد،اینها استخوانهای رون آراد است ولی اسراییل اعلام کرد،آزمایشهای "دی ان ای" استخوانها منفی است واینها برای سگ است نه آراد

از طرفی طبق یک عادت قدیمی،هر چند مدت،حزب الله واسراییل،مراسم تبادل اسیر برگزار می کنند.

در آخرین تبادل،اسراییل چند نفر از کله گنده های لبنانی وفلسطینی را پس نمی دهد ومی گوید:"یا آراد یا هیچ کی"

حزب الله هم اعصابش به هم میریزد واعلام می کند ،باز هم اسیر می گیرد تا اسرایش ،آزاد شوند.

صبح چهارشنبه یک ماه پیش،نیروهای حزب الله ،با حفر تونل ،برای اولین بار وارد خاک اسراییل میشنودو8 سرباز را کشته و2 نفر را اسیر میگیرندواعلام میکنند:"حالا تبادل"

اما اوضاع در داخل اسراییل ،به نفع "ایهود المرت"-نخست وزیر اسراییل- نبود.هم اوضاع غزه به هم ریخته بود وهم افراطی ها او را متهم به عرب دوستی کرده بودند.بنابراین یک هو قاط زد وفرمان حمله داد .

........

نکته بعد اینکه این طولانی ترین جنگ تاریخ اسراییل است چون جنگ اعراب واسراییل فقط 6 روز طول کشید وتازه با پیروزی اسراییل تمام شد ومساحت این کشور 2 برابر شد!

.......................

نکته سوم،اسراییل همیشه در برابر همسایه هایش از سیستم"ارعاب یک طرفه" استفاده میکند.یعنی آنها را می ترساند.

ولی حزب الله در برابر اسراییل ،ازسیستم"ارعاب دوطرفه"بهره می برد.یعنی تا موقعی که من آرامش نداشته باشم .توهم نباید آرمش داشته باشی.

................

نکته دیگر،لبنانی ها به خوبی ازقدرت رسانه ها استفاده کرده اند.همه فکر می کنند فاجعه عظیمی در لبنان دارد اتفاق می افتد ولی کل آمار کشته های لبنان در این یک ماه ،به زور به 500 نفر می رسد. در حالیکه در عراق ،هرروز تقریبا 100 نفر بر اثر ترکیدگی ناگهانی بمب در سطل زباله،کشته می شوند وآب ازآب تکان نمیخورد

....................

 

مابقی نکات بماند برای بعد.

چشمانتان درد گرفت.آخی!!




کلمات کلیدی :

قالب وبلاگ | قالب
گالری عکس
دریافت همین آهنگ

قالب وبلاگ