سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند رحمت کند مؤمنی را که سخن گوید و غنیمت یابد یا خاموش باشد و سلامت ماند . من برایتان قیل و قال و تباه کردن مال و فراوانی سؤال را بد می دارم . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

نزول اجلال ما در شبکه افق

ارسال‌کننده : رضا شاعری در : 94/6/23 1:58 عصر

«من درش پیدا»
نزول اجلال ما در برنامه تلویزونی پیوست شبکه افق
چند روز پیش در نشست تجلیل از استاد محمد رضا اصلانی
«رضا شاعری»رضا شاعری




کلمات کلیدی :

بزرگترین افتخار ورزشی ام تمرین در محضر مقام معظم رهبری

ارسال‌کننده : رضا شاعری در : 94/6/3 5:26 عصر

سلام
چندی پیش رفتم دفتر سید شهاب الدین بصام تبار جانباز سرافراز دفاع مقدس و مصاحبه ای ازشون گرفتم که در خبرگزاری فارس منتشر شد.
و در اینجا براتون می گذارم تا بخوانید.

قهرمان مسابقات معلولان جهان در سال 2010 در گفت‌وگو با فارس گفت:
بزرگترین افتخار دوران ورزشی‌ام تمرین در محضر رهبر معظم انقلاب بود

سید شهاب‌الدین بصام‌تبار گفت: سال 1373با چهل جانباز دیگر در حسینیه امام خمینی(ره) در محضر رهبر معظم انقلاب حدود یک ساعت ورزش کردیم. ایشان به من گفتند «ورزش یک دستی اجرا کردید، این ورزش را گسترش دهید و در آن نوآوری ایجاد کنید.»

                                                   خبرگزاری فارس: بزرگترین افتخار دوران ورزشی‌ام تمرین در محضر رهبر معظم انقلاب بود

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، سید شهاب الدین بصام‌تبار جانباز 70 درصد جنگ تحمیلی و قهرمان مسابقات معلولان جهان در سال 2010،  ضمن بیان خاطره‏‌ای از دیدار مقام معظم رهبری با جانبازان در آسایشگاه در سال 1373 گفت: حضرت آقا در آن روز از نماز اول وقت برای‌مان گفتند و در همان روز از من در خصوص ازدواج پرسیدند و مرا برای این موضوع تشویق کردند.

وی افزود: بعد از چهار ماه از دفتر رهبری برای خواندن خطبه عقد وقت کردم و ایشان به شوخی به من گفتند: «من گفتم ازدواج کن، شما چرا جدی گرفتی و به این سرعت دست به کار شدی؟!» چند سال بعد هم خود ایشان در گوش دخترم اذان و اقامه را خواندند.

این جانباز دفاع مقدس با بیان خاطره‏ای از چگونگی روی آوردن به ورزش حرفه‏ای پس از مجروحیت‎ گفت: قبل از مجروحیت در محله مهرآباد به دلیل قد و قامت بلندم در رشته والیبال ورزش می‏کردم و در بسیاری از آموزشگاه‌‏ها برای بازی انتخاب می‏شدم. اما پس از مجروحیت به دلیل اینکه ورزش باستانی را بلد بودم در آسایشگاه ثارالله شروع به ورزش کردم.

سال 64 در پادگان دوکوهه گود زورخانه کندیم

وی با بیان خاطره‏ای درباره احداث گود زورخانه در پادگان دوکوهه گفت: سال 64 به همراه استادم آقای «ابراهیم زین‏علی» که مرشد بود و صدای خوشی داشت و در آن دوران ورزش زورخانه‏ای انجام می‏داد با فرمانده‏هان و شهید علی برخورداری مسئول آموزش تیپ سیدالشهدا(ع) صحبت کردیم و یک گود زورخانه در پادگان دوکوهه کندیم تا بچه‌‏ها ورزش کنند. ستون‏‌های زورخانه را زدیم و قرار بود سقف بزنیم اما بعد از عملیات علی برخوردرای به شهادت رسید و من هم مجروح شدم و آن زورخانه کامل نشد.

استقامت بدنی شهید موحد دانش مثال‌زدنی بود

قهرمان رشته کامپوند در سال 2010 در کشور چک هم‌چنین با بیان خاطره‏ای از شهید علیرضا موحد دانش گفت: قبل از  عملیات والفجر2 حاج علی موحد برای بررسی منطقه عملیات فرمانده‏هان را به منطقه برد و من در آن زمان فرمانده گروهان بودم. با اینکه یک دست داشت و از فرمانده‏هان بود متواضعانه یکی از بچه‏‌ها را فرستاد جلو تا در کنار راننده بنشیند و خودش کنار ما در پشت تویوتا ایستاد. خودرو با سرعت زیادی در پستی بلندی‏های راه بالا و پایین می‏رفت و شهید موحد دانش علی رغم اینکه یک دست داشت در بین رزمندگان استوار ایستاده بود و من آن‏جا متوجه استقامت بدنی وی شدم.

شهید شاه‌حسینی اجازه عبور توپ از تور را نمی‌داد

رئیس اسبق انجمن ورزش‏های باستانی فدراسیون جانبازان و معلولین با بیان خاطره‏ای از شهید حمید شاه‏ حسینی و تخصص ورزشی او در رشته والیبال افزود: در ایام جنگ مسابقات جدی و رسمی در بین رزمندگان نداشتیم اما در منطقه عملیاتی غرب در پادگان ابوذر بچه‏های تیپ نبی اکرم(ص) از خطه کرمانشاه مستقر بودند و در استان خودشان برای رزمنده‏ها مسابقات والیبال می‏‌گذاشتند. در مسابقه‌‏ای که در قروه برگزار شد، کرمانشاهی‏ها «شهید حمید شاه‏حسینی» که والیبالسیت حرفه‌‏ای و بچه نیاوران بود را با خود به مسابقات بردند، حمید وقتی جا عوض می‌‏کرد هیچ کس توپ را از تور نمی‏‌توانست عبور دهد.

گفتنی است سیدشهاب الدین بسطام تبار در سن 21 سالگی در عملیات والفجر 8 در منطقه جزیره ام‏الرصاص به درجه رفیع جانبازی نائل آمد. وی در سال 1390 در مسابقات آسیایی تاجیکستان ورزش زور خانه‌ای در میل به مقام اول و در کباده به مقام دوم رسید و در مسابقات جهانی چک سال 2010 در تیراندازی با کمان به مقام سوم دست پیدا کرد.

انتهای پیام/

 




کلمات کلیدی :

قالب وبلاگ | قالب
گالری عکس
دریافت همین آهنگ

قالب وبلاگ