سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش جز به پرهیزگاری پاکیزه نگردد . [امام علی علیه السلام]

تقسیم عادلانه

ارسال‌کننده : رضا شاعری در : 90/7/18 3:20 عصر

 

 

 

 

تقسیم عادلانه

من همسن و سال پسر تو هستم

 

تو همسن و سال پدر من هستی

 

پسر تو درس می‏ خواند و کار نمی‏ کند

 

من کار می‏ کنم و درس نمی‏ خوانم

 

پدر من نه کار دارد نه خانه

 

تو هم کار داری هم خانه هم کارخانه

 

من در کارخانه ی تو کار می‏ کنم

 

و در این کارخانه همه چیز عادلانه تقسیم شده است

 

سود آن برای تو، دود آن برای من

 

من کار می‏ کنم، تو احتکار می‏ کنی

 

من بار می‏ کنم، تو انبار می‏ کنی

 

من رنج می‏ برم، تو گنج می‏ بری

 

من در کارخانه‏ی تو کار می‏کنم

 

و در اینجا هیچ فرقی بین من و تو نیست

 

وقتی که من کار می‏ کنم، تو خسته می‏ شوی

 

وقتی که من خسته می‏ شوم، تو برای استراحت به شمال می‏روی

 

وقتی که من بیمار می‏ شوم، تو برای معالجه به خارج می‏ روی

 

من در کارخانه‏ ی تو کار می‏کنم

 

و در اینجا همه‏ ی کارها به نوبت است

 

یک روز من کار می‏ کنم، تو کار نمی‏ کنی

 

روز دیگر تو کار نمی‏ کنی، من کار می‏ کنم

 

من در کارخانه‏ ی تو کار می‏کنم

 

کارخانه‏ ی تو خیلی خیلی بزرگ است

 

اما کارخانه‏ ی تو هرقدر هم بزرگ باشد،

 

از کارخانه‏ ی خدا که بزرگ‏تر نیست

 

کارخانه‏ ی خدا از همه‏ی کارخانه‏ ها بزرگ‏تر است.

 

در کارخانه‏ ی خدا همه‏ ی کارها به نوبت است،

 

در کارخانه‏ ی خدا همه چیز عادلانه تقسیم می‏ شود.

 

در کارخانه‏ ی خدا همه کار می‏کنند

 

در کارخانه‏ ی خدا حتی خدا هم کار می‏ کند.

 

 

 

منبع: کتاب بی بال پریدن، مرحوم  استاد قیصر امین‏ پور




کلمات کلیدی :

قالب وبلاگ | قالب
گالری عکس
دریافت همین آهنگ

قالب وبلاگ